TEATR „STOPA”, STUDIO FILMOWE ZŁOTA 58, PROJEKT „SCENA”, DEBATY OKSFORDZKIE, MATEMATYKA, CHEMIA, BIOLOGIA, CHÓR SZKOLNY

TEATR STOPA
Niezależnie od kierunku kształcenia w zajęciach teatralnych mogą brać udział wszyscy uczniowie. Próby zaczynają się na początku roku szkolnego i mają na celu pogłębienie zdolności i predyspozycji każdego ucznia pragnącego spróbować swoich sił w aktorstwie. Główny cel działania teatru to rozwijanie zdolności aktorskich, w szczególności emisji głosu, improwizacji dramowych, świadomości ciała i tańca.
Kolejne klasy o profilu teatralnym oraz uczniowie z innych klas, którzy połknęli bakcyla, poczuli aurę teatru, wystawiają sztuki z repertuaru literatury klasycznej, awangardowej a grając przed wymagającą publicznością: nauczycielami, rówieśnikami często też przed artystami współpracującymi z teatrem szkolnym, muszą wykazać się nie tylko opanowaniem tekstu, lecz dykcją, ruchem scenicznym a nade wszystko oryginalnością kreowanych postaci.
STUDIO FILMOWE ZŁOTA 58

W studiu są realizowane zajęcia dydaktyczne, wynikające z programu klas o profilach medialnych i artystycznych, na przykład: media w praktyce – wprowadzenie do zawodu dziennikarza, edukacja filmowa i teatralna – odkrywająca zawody związane z produkcją sceniczną oraz filmową.
Podczas zajęć uczniowie siedzą na specjalnych różnokolorowych sześcianach, co dodatkowo podkreśla artystyczny charakter tego miejsca. Dzięki takiemu rozwiązaniu są mobilni i w każdej chwili mEDUKACJA TEATRALNO – FILMOWAogą spontanicznie zainscenizować jakąś sytuację. Kreatywność młodzieży, dzięki rejestracji obrazu, jest poddawana analizie oraz dyskusji. W studio wiedza jest przekazywana uczniom metodami aktywizującymi. Rozpoczęcie działalności studia pozwoliło odkryć młodzieży jej wrażliwość artystyczną jak też kreatywność filmową.
EDUKACJA TEATRALNO – FILMOWA
Młodzież z klas o profilach: teatralno – filmowym i dziennikarskim realizująca różne projekty artystyczne, a także pozostali uczniowie, którzy chcą realizować swoje pasje związane ze światem mediów mają do dyspozycji bogaty i profesjonalny sprzęt: zestawy reporterskie, kamery, statywy, mikrofony, metrowy slayder, ekran kamerowego, komputerowy zestaw montażowy, oświetlenie reporterskie, lampy studyjne, Green box 7,5x 3m.
Na filmie obok możecie zobaczyć jak wyglądają zajęcia teatralno – filmowe w naszym liceum.
PROJEKT SCENA
Młodzież z klas o profilach: teatralno – filmowym i dziennikarskim realizująca różne projekty artystyczne, a także pozostali uczniowie, którzy chcą realizować swoje pasje związane ze światem mediów mają do dyspozycji bogaty i profesjonalny sprzęt: zestawy reporterskie, kamery, statywy, mikrofony, metrowy slayder, ekran kamerowego, komputerowy zestaw montażowy, oświetlenie reporterskie, lampy studyjne, Green box 7,5x 3m. Na filmie obok możecie zobaczyć jak wyglądają zajęcia teatralno – filmowe w naszym liceum.
DEBATY OKSFORDZKIE
Do uczestniczenia w turniejach debat oksfordzkich przygotowuje młodzież pani profesor Aneta Woźniak. Uczniowie uczą się w ten sposób logicznego myślenia, jasnego formułowania swojego stanowiska, refleksu w polemice, słuchania oponentów, sztuki przekonującego mówienia i występowania przed szerszą publicznością.
WARSZTATY CHEMICZNO – BIOLOGICZNE
Klasy medyczne z rozszerzoną biologią uczestniczą w wykładach i warsztatach w Biocentrum Edukacji Naukowej, Centrum Nauki Kopernik, Baylab i na Uniwersytecie Warszawskim.
MATEMATYKA I „MAŁA KSIĘGA SZKOCKA”
Spotkanie z matematyką intrygującą, nawiązującą do Lwowskiej Szkoły Matematycznej proponuje pan profesor Mariusz Kawecki, który prowadzi stronę internetową „Mała Księga Szkocka”. W ubiegłym roku szkolnym uczniowie uczestniczyli w projektach edukacyjnych „Eureka” i „Coming out” we współpracy ze Szkołą Sanatoryjną we Wynnykach koło Lwowa na Ukrainie.
CHÓR SZKOLNY

Klimat szkoły tworzy również chór w klasycznej formie, powołany w 2007 roku z inicjatywy Sylwii Skowrońskiej nauczycielki historii i pasjonatki śpiewu. Chór bierze udział we wszystkich uroczystościach szkolnych, daje też okazjonalne występy poza szkołą.
Muzyczne pasje uczniowie realizują na zajęciach, na których są wprowadzane również elementy teatralne, choreograficzne, więc nie tylko śpiewają, ale prezentują dramę odgrywając scenki z utworów literackich lub z codziennego życia swego pokolenia i miasta.